Nedēļas garumā Valsts policijas koledžā norisinājās Erasmus+ projekta “Virtuālās realitātes izmantošana tiesībaizsardzības iestāžu mācību uzlabošanā” (“Virtual Reality Enhanced Training for Law Enforcement”) VIRTLE pirmā attīstības tikšanās.
Saistībā ar Erasmus+ projektu “Virtuālās realitātes izmantošana tiesībaizsardzības iestāžu mācību uzlabošanā, no 8. līdz 12. decembrim mūsu Koledža uzņēma pārstāvjus un ekspertus no Valsts policijas koledžas, Lietuvas Policijas skolas, Slupskas Policijas skolas, kā arī tehnoloģiju izstrādātāji Gluk Media. Galvenais vizītes mērķis bija izstrādāt inovatīvu virtuālās realitātes (VR) mācību rīku un metodoloģiju tiesībaizsardzības iestāžu darbiniekiem.
Atklāšanas dienā pārstāvji no iesaistītajām iestādēm iepazinās ar Valsts policijas koledžas VXR simulatora iespējām un ievadu VR balstītā tiesībaizsardzību iestāžu darbinieku apmācībā.
Šī vizīte iezīmē nozīmīgu projekta īstenošanas posmu, nodrošinot pamatu scenāriju izstrādei, satura veidošanai, apmācību metodoloģijai un tehniskajai saskaņošanai starp partnerorganizācijām. Aktivitātēs ietilpst prezentācijas, ekspertu diskusijas un praktisks darbs ar VR simulācijām, koncentrējoties uz operatīvo komunikāciju, taktisko lēmumu pieņemšanu, saziņu un pirmās palīdzības sniegšanu augsta stresa situācijās.
Nedēļas garumā dalībnieki strādāja tematiskās grupās, lai risinātu šādus uzdevumus:
- VR scenāriju izstrādes principi un struktūra;
- Mācību mērķi un vērtēšanas metodes;
- Komunikācijas izmantošana ieskaujošā simulācijā;
- Pirmās palīdzības sniegšanas un taktiskās rīcības elementu integrēšana;
- Reālistiskas vides, lomu un treniņu situāciju izstrādāšana.
Sanāksmē tika kopīgi izstrādātas vairākas scenāriju veidošanas sesijas, kurās partneri strukturēja un pilnveidoja interaktīvus VR apmācību scenārijus. Projekta tehnoloģiju attīstītājs Gluk Media piedalījās attālināti nodrošinot tehnisko un radošo pienesumu.
Noslēguma dienā partneri prezentēja pirmos scenāriju konceptuālos melnrakstus, vienosies par turpmākajiem soļiem un laika termiņiem.
VIRTLE projekts ir vērsts uz policijas izglītības kvalitātes, pieejamības un reālisma uzlabošanu, integrējot modernās VR tehnoloģijas apmācību sistēmās. Iegūtie mācību rīki palīdzēs policistiem attīstīt operatīvo gatavību, lēmumu pieņemšanas prasmes un kompetenci sarežģītās reālās situācijās, vienlaikus nodrošinot drošu un kontrolētu mācību vidi.
Erasmus+ KA220 Stratēģiskās partnerības projekts Nr. 2025-1-LT01-KA220-VET-000358639 “Virtual Reality Enhanced Training for Law Enforcement – VIRTLE”.
Kopējais projekta budžets: 250,000 EUR.
Finansē Eiropas Savienība. Paustais (-ie) viedoklis (-i) ir tikai autora (-u) viedoklis (-i) un ne vienmēr atspoguļo Eiropas Savienības vai piešķīrējas iestādes viedokli. Ne Eiropas Savienība, ne piešķīrēja iestāde neuzņemas par to atbildību.
ENG
From December 8 to December 12, 2025 the State Police College of Latvia, Riga, Latvia, hosted the first development meeting of the international ERASMUS+ project VIRTLE – Virtual Reality Enhanced Training for Law Enforcement. The event gathers representatives and experts from the State Police College (Latvia), Lithuanian Police School (Lithuania), Słupsk Police School (Poland), as well as technology developers Gluk Media, with the goal of developing innovative virtual reality (VR) training tools and methodology for law enforcement officers.
The five-day working meeting marks a significant milestone in the project’s implementation, laying the foundation for scenario design, content development, training methodology, and technical alignment across partner organisations. The activities include presentations, expert discussions, and hands-on VR simulation work focusing on operational communication, tactical decision-making, communication, and first-aid response in high-stress environments.
The opening session, held on 8 December, featured introductions of participating institutions, a presentation of the XVR simulation capabilities of State Police College, and an initial demonstration of VR-based law enforcement training.
Throughout the week, participants collaborate in thematic working groups addressing:
- VR scenario design principles and structure
- Learning objectives and evaluation methods
- Use of communication in immersive simulation
- Integration of first-aid and tactical response elements
- Development of realistic environments, roles, and training situations
The meeting includes multiple scenario creation sessions in which partners jointly draft, structure, and refine interactive VR training scenarios. The project’s technology developers Gluk Media, contributes remotely to ensure technical and creative alignment.
By the final day, 12 December, partners will present the first drafts of scenario concepts, agree on the next steps, and establish development deadlines.
The VIRTLE project aims to enhance the quality, accessibility, and realism of police education by integrating advanced VR technology into training systems. The resulting learning tools will support officers in developing operational readiness, decision-making skills, and competence in complex real-world situations while ensuring a safe and controlled learning environment.
Erasmus+ KA220 Strategic Partnership Project No. 2025-1-LT01-KA220-VET-000358639 “Virtual Reality Enhanced Training for Law Enforcement – VIRTLE”
Total project budget: €250,000